Harun Güngör

Kültür ve toplum yapımızda, modern anlamda bir din tarihi şuuru ve perspektifi henüz tam anlamı ile yer almamış, doğal olarak da bir din tarihi metodolojisi gelişmemiştir. Dolayısıyla din alanında olan veya başka bir deyişle “evrensel” olanı birbirine karıştırma ve hepsini aynı kategoriye yerleştirme eğilimi, alışkanlığı ve hatta “hata”sı da bu şuur ve metodoloji noksanlığından kaynaklanmaktadır. Çok geniş bir coğrafyada, oldukça değişik kültürler,medeniyetler, toplumlar ve dünyanın büyük dinî sistemleri ile temasa geçmiş bulunan Türklerin dinî yaşayışları, son derece zengin bir tarih ve kültür mirasına sahip bulunmaktadır. Bu zengin tarihî ve dinî miras, bilimsel ve objektif bir tarihî perspektiften hareketle ele alınıp değerlendirildiğinde, bize millî ve kültürel varlığımız ve hayatımızın tarihî temellerini, gerçek boyutları içerisinde daha doğru bir biçimde aydınlatma imkânı sağlayacağı gibi,bugünkü hayatımız ve kültürümüze de zenginlik katacak, hatta değişen sosyo-kültürel şartlarda bir değişim sürecine maruz kalan buhranlara ve çatışmalara sahne olan toplumumuzun kültürel kimliğinin yeniden inşasına önemli katkılarda bulunacaktır.
30,00  22,50 
Türkler´in Müslüman oluşlarını sadece onların eskiden tek Tanrı´ya inanışları ile açıklamaya çalışanlar, her fırsatta Türk olduklarını açıklayan ama Müslüman olmayan diğer Türk topluluklarının inançlarını hangi mantıkla açıklayacaklardır? Araplar tarafından kendilerine reva görülen mevali-köle sıfatını kendileri için bir paye gören, tefsir kitapların da kendilerine verilen Ye´cuc ve Me´cuc sıfatını da aynı şekilde kuballenip medrese ve okullarında yıllarca okutan, Arap ordularının Orta Asya Türk toplulukları ile savaşını istila yerine fetih olarak değerlendiren tarihçilerin de tarih bilimiden ne anladıklarını sorgulamak gerekmektedir. Arap tarihini kendi iç siyasi, politik ve ekonomik çelişkilerinden doğan bir çok hadiseyi (örn. Alevilik-Sünnilik) başlangıçta milli tarihimizi hiç ilgilendirmemesine rağmen Türk tarihinin ana problemleri olarak kabuletme ve onu Türk topluluklarının tarihi, sosyolojik ve hatta etik meseleleri gibi kabullenerek tartışmanın da Türk kültür ve tarihi açısından hiçbir yararı olmadığını bilmek gerekmektedir.
30,00  22,40 

2 sonuç gösteriliyor