Yaşar Kalafat

Tatar Türkleri, Oğuz Türkleri ve Kıpçak Türkleri gibi Türklüğün ana yapı taşlarındandır. Türk kültür coğrafyasında Tatar dünyası büyük bir yer tutar. Bütün büyük toplumlar gibi Tatarlar da tarihi nedenlerle değişik yerel isimler de alabilmişlerdir. Anadolu Türk kültür coğrafyasında Hıristiyan Tatarlar hariç diğer Tatar kesimlerden küçük-büyük temsilci grupları vardır. Şırnak Tatarlarının bu yapılanma içerisinde özel konumları vardır.
10,00  7,70 

Türk Mitolojisinde Kurt

Henüz değer ylendirmeok
Kepit: Türk Betik
Türk kültür bölgelerinde ve bu bölgeleri oluşturan halkların arasında kendisini daha fazla hissettiren kültürel stratejilerin emperyalist politikaları, halkların demokratik kültürel dayanışmalarının önemini, günümüzde çok daha fazla zaruri kılmıştır.
9,00  6,50 
Avşarlar, tarih boyunca ve günümüzde doğal olarak Türklüğün aslî yapı taşlarından olmuşlardır. Onlar, devlet kurucu, koruyucu ve kimlik verici özellikleri ile daima önemli görevler üstlenmişlerdir. Türk coğrafyasının Avşarsız bir yöresi ve Türk tarihinin Avşarsız bir dönemi yoktur. Avşarlar aynı zamanda Türk kültür kimliğinin de mimarlarından olmuşlardır. Genel olarak konusu Avşar halk kültürü olan bu kitapta Avşarlar, farklı uzmanlarca değerlendirilmiştir. Başka tabirle Avşarların tarihî arka planı, göçleri, iskânları, halk inançları, yaşadıkları sosyal coğrafya gibi konular, Avşar halk kültürü bağlamında karşılaştırmalı olarak araştırılmıştır. Eser incelendiğinde, tarihi özelliklerinden dolayı Türk kültür tarihinin önemli yapıcılarından ve dinamiklerinden olan Avşarların, yaşayan bazı canlı örneklerle daha yakından tanınmasına imkân verecek özelliğe sahip olduğu görülecektir.
40,00  29,00 

Türk Halk Tefekküründe Kurt-2

Henüz değer ylendirmeok
Kepit: Türk Betik
Anadolu halkı kurtuluşunu ve kuruluşunu maddi olduğu kadar fikri topyekûn seferberlikte bulmuştur. Bu inancı taşıyan bütün mazlum milletlerin halkları da kurtuluşu bu strateji ile sağlayabilirlerdi. Bu konuda Atatürk, “Anladık ki kabahatimiz kendimizi unutmak lığımızmış. Dünyanın bize hürmet göstermesini istiyorsak, evvela bizim kendi benliğimize ve milletimize bu hürmeti hissen, fikren, fiilen bütün ef’al ve harekâtımızla gösterelim; bilelim ki, milli benliğini bulamayan milletler başka milletlerin şikârıdır.” (Atatürk’ün Kültür ve Medeniyet Konusundaki Sözleri, Ankara, 1990 s. 61–62 ) Bize göre O, bu günün küresel gücü veya güçleri karşısında alınacak tavır itibariyle de, öze dönülmesini çözüm ve çare olarak görünüyor. Türkiye’nin hangi bakımdan Amerikalılaşmayacağının sorulması üzerine, Atatürk, “Türkiye bir maymun değildir ve hiçbir milleti taklit etmeyecektir. Türkiye ne Amerika olacak ne de batılaşacaktır. O sadece özleşecektir.” demekteydi.
11,00  8,50 
Alkış ve Kargışların içeriği toplumların millet olabilme yeteneklerini yansıtır. Ayrıca asaletlerini merhametlerini ve mertliklerini hamt duygularını ve haddini bilmelerini içerir. Alkış ve Kargışlar, bir milletin mitolojik dönemden şekillenerek gelen tarihlerini yansıtır. Onlar milletlerin parmak izleri gibidirler. Bu izlerden hareketle toplumlar dinlerini değiştirseler ve dillerini yitirseler de kültür akrabalarını bulmakta zorluk çekmezler.
14,00  11,00 

Türk Kültürlü Halklarda Ölüm

Henüz değer ylendirmeok
Kepit: Türk Betik
Ölüm içerikli duygular toplumların en az hile katılmış duygularıdır. Ölümden öteye köy olmadığı inancı, ölümden sonraki var olmaya dair inançlarda farklılıklar olsa da ortak peyda içerirler. Türk kültürlü halklarda ölüm evveli, esnası ve sonrası ile tıpkı doğum ve evlilikte olduğu gibi bir bütündür. türk kültürlü halkları bir arada tutan en önemli inanmalar ölüm karşısında duyulan inanmalardan oluşur.
15,00  11,00 
Yusuf Akçora'nın dediği gibi “Türkler dediğimiz zaman 'Türk-Tatar' bazen 'Türk-Tatar-Moğol' diye adlandırılan bir ırktan gelme dilleri birbirine pek yakın, tarihî hayatları birbirine karışmış olan kavim ve kabilelerin tamamını murat ediyoruz”. Bu halklar, Bozkır medeniyetini meydana getirmiş ve o medeniyeti tarihi süreç içinde farklı coğrafyalara taşımıştır. Mesela Uluğ Türkistan'a Ural Altay'a, Kafkasya'ya, Balkanlar'a, İskandinavya ve Baltık bölgesine Ortadoğu'ya ve Anadolu'ya taşıyıp, kadim kültürlerini yeni sentezlerle yaşatmış ve yaşatmaktadırlar. Elinizdeki kitapta Bozkır medeniyetinin kurucuları olan Türk-Moğol haklarının halk inanmaları konusunda yapılan araştırmalardan bazı örnekleri okuma imkânınız olacaktır.
14,00  10,20 
Altaylardan Anadoluya İnanç Göçü, bölgeye, kuzey-güney istikametindeki inanç göçünü anlatan yazılardan oluşmuştur.Evvelce kitaba dönüştürülen bir kısım yazılarımızı Orta Asyadan Orta Doğuya İnanç Göçü başlığı altında toplamıştık. Bu yeni çalışmamızla da her iki yönden Anadolu Türk kültür coğrafyasında buluşan halk inançlarını ele almayı amaçladık. Böylece nice bin yıllık inanç katmanlaşmasının derinliklerine ulaşmak daha kolaylaşa bilecektir, diye düşünüyoruz. Bu katmanlaşma bölge dinlerine beşiklik yapacak semavî dinler dönemine taşınan inançların kökenlerini takip kolaylaşa bilecektir, kanaatindeyiz. Altaylardan Anadoluya İnanç Göçü kitap çalışması diğer çalışmalarımızın bazılarında olduğu evvelce verilmiş bir kısım bildiriler, makaleler yenilen elden geçirilerek burada toplanması ile olmuştur. Yazıların ortak tabanları kuzey ve Ön Asya arasında inanç bağlantısı kurmuş olmalarındadır.
14,00  10,60 
Halk inançları çalışmalarım kültürel kimliğin tespiti arayışlarında bir alt başlık olarak başlamıştı. Bunlar hacim ve ehemmiyet itibariyle giderek kitap ehli dinlerin alanlarını zorlar olmuşlardır.Halk kültürünün bir alt alanı olmalarına rağmen, kültürel kimlik de ciddi bir biçimde tayin edici faktör olabileceklerini göstermişlerdir. Biz ilk karşılaştırmalarımızı Anadoluda ilden ile yaparak başlatmıştık. Bunu Anadolunun bölgeleri arasında yaptığımız karşılaştırma çalışmaları izledi. Daha sonra bulunma imkanı elde ettiğimiz Türk Dünyasıdan kesimleri Anadoludaki benzeri inançlarla karşılaştırdık. Türk Dünyasından Kuzey Afganistan (Uluğ Türkistanın Güney kesimi) Türkmenistan, Özbekistan, Karakalpakıstan, Kırgızistan,Kazakistan, Gürcistan, Azerbaycan, Nahçıvan, Dağıstan, Kırım, Başkurdistan,Çuvaşıstan, Tataristan, Makedonya, Anadolu, Altay,. Gagavuzeli, Bulgaristan, Kıbrıs,Kafkasya, İran, Suriye, Irakta halk inançları çalışmalarını yapma imkânı buldum.Çalışmalarımın sonuçları; biliri, makale ve kitaplar halinde yayınlandı.
34,00  24,80 

9 sonuç gösteriliyor